Meny
mail E-post

Teknisk leder i Help Forsikring AS måtte slutte på dagen

16. mars 2017

Kapital avslører i dag at teknisk leder i Help Forsikring AS måtte slutte på dagen. Det ble avslørt at han i hemmelighet jobbet som takstmann for Protector Forsikring og Norwegian Claims Link AS. Dette viser at teknisk leder (takstmann) i Help Forsikring ikke har vært objektiv og nøytral i sitt virke som takstmann.

Help Forsikring AS opplyser at denne virksomheten ble holdt skjult for ledelsen. Protector Forsikring ASA ved Tommy Ravndal opplyser at de kjente til dette. De syntes ikke dette var problematisk. Norwegian Claims Link AS har også kjent til dette. Teknisk leder i Protector, NCL og Help kommer alle fra Bygg og Våtromsgrupppen i Drammen. De skal også tilhøre samme trossamfunn i Drammen.

At teknisk leder i Help, Protector og NCL kommer fra Bygg og Våtromsgruppen, har vært kritisert i flere år

Vi har en rekke ganger påpekt at takstmennene fra Protector og Norwegian Claims Link As ikke er fullt ut objektive og nøytrale. Det har videre en rekke ganger blitt påpekt at det er kritikkverdig at både Help, Protector og Norwegian Claims Link har teknisk ledere (takstmenn) som kommer fra Bygg og Våtromsgruppen i Drammen. Som kjent har dette firmaet vært benyttet i stor stil av Protector Forsikring ASA og Norwegian Claims Link AS.

Protector Forsikring ASA ved Tommy Ravndal uttaler til Dagbladet at de anser det uproblematisk at Teknisk leder Kristian Johansen i Help Forsikring AS har hatt løpende oppdrag. Dette er ikke så rart, da det er Protector og NCL som tjener på dette. Vi har siden første sak vi overtok fra Help Forsikring AS kritisert at Help har benyttet de samme takstmennene som Protector og NCL har benyttet i en årrekke.

Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor Help Forsikring AS i veldig mange saker har benyttet samme takstmenn som Protector og Norwegian Claims Link. Teknisk leder i Help selv har fått mange oppdrag på si fra Protector og NCL. Da er det naturlig å gi oppdrag tilbake til samme system.

Help Forsikring AS har nå en meget god mulighet til å avslutte denne uetiske praksisen med bruk at takstmenn som ikke er alltid er fullt ut objektive og nøytrale.

Boligkjøpere som har hatt teknisk leder Kristian Johnsen på besøk for vurdering av feil og mangler, bør få vurdering på nytt. Vurderingen bør være en nøytral og objektiv taksmann.

Lignende saker

Vil du lese mer om dette temaet?

Les her om at Help forsikring avviser alle boligkjøpere i skjeggkresaker.

Boligkjøpere blir urettmessig avvist hos boligkjøperforsikringen.

Gratis saksvurdering

Ring +47 400 19 400 eller fyll inn skjemaet under.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.